قیمت دلار | قیمت دلار ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | جدول قیمت دلار

قیمت دلار ثابت ماند | قیمت دلار در صرافی ملی ایران

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۵۵ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۲۲

قیمت دلار امروز ۱۷ تیر در صرافی ملی ایران ثابت ماند. قیمت دلار بیشتر از اخبار مثبت و منفی برجام متاثر است.پیش‌ بینی ها از آینده قیمت دلار چیست؟ قیمت دلار نوسان دارد. آخرین قیمت دلار در صرافی ایران را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۷ تیر ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۵۵ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۵۴ تومان به فروش می‌رسد.

نام ارز قیمت (تومان)
دلار آمریکا 27.855
یورو 

28.754

پوند انگلیس 38.290
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 565

پیش‌بینی قیمت دلار

با توجه به نوسانات قیمت دلار در مدت اخیر و افزایش مجدد آن، چه چشم‌اندازی برای بازار ارز می‌توان پیش‌بینی کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اواخر خرداد بود که تحولات اقتصادی، افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی و ناامیدی از احیای برجام باعث افزایش قیمت دلار شد.

با فروکش هیجانات ناشی از این اخبار دلار مجدد به کانال‌های قبلی بازگشت. اما این حرکت نیز مدت زیادی دوام نیاورد و با مخابره اخبار سیاسی دلار به مسیر قبلی پا گذاشت و باز هم رشد کرد.

در هفته جاری این ارز حدود ۲۰۰۰ تومان نوسان را به خود دید. اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ثبات نسبی رسید.

در روزهای میانی هفته، دلار در یک کانال ثابت ماند و در هر دو روز، نرخ آن از کف قیمتی روز قبل بیشتر و از سقف قیمتی کمتر بود.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت دلار بیان کرد: هدف بازارساز در حال حاضر این است که از شوک‌های دفعتی به بازار جلوگیری کند و در قیمت‌های بالا بتواند با عرضه دلار بازار را در دست نگه دارد.

او ادامه داد: موفقیت در این زمینه نیز مشروط به سیاست‌های رفع تحریم‌هاست. اگر مذاکرات به نتایج مثبتی برسد امکان دارد نیازهای عرضه‌ای کمتر شود و معامله‌گران در قیمت‌های پایین نیازهای خود را برطرف کنند.

دیبا همچنین گفت: در شرایط کلی و در سال جاری با توجه به میزان نقدینگی در کشور سقف بالایی که برای قیمت دلار در محاوره‌های عمومی گفته می‌شود فعلا در دسترس نیست و نمی‌توان دلار را در کانال‌های بالاتر پیش‌بینی کرد.

وابستگی قیمت دلار به برجام

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی، نیز عنوان کرد: در حال حاضر جدا از ارزش ذاتی، قیمت دلار بیشتر از اخبار مثبت و منفی برجام متاثر است. شاهد هستیم که از مدتی قبل مذاکرات برجام تقریبا به نقطه‌ای رسید که طرفین آن را ترک کردند و دلار روندی صعودی گرفت. این ارز از محدوده ۲۷ هزار تومان رشد کرد و حتی سقف خود را در سال قبل شکست.

او ادامه داد: سپس با سیگنال‌های مثبتی که طرفین درخصوص احیای مذاکرات دادند این روند صعودی ضعیف شد.

این کارشناس در مورد پیش‌ بینی خود از آینده دلار تاکید کرد: برای هفته آینده نیز دلار منتظر اخباری است که از این مذاکرات مخابره شود. اگر اخبار مثبتی وجود داشته باشد دلار به کانال‌های پایین‌تر قبلی می‌رسد، ولی اگر اخبار حاکی از آن نباشد که طرفین به توافق نزدیک هستند حتی می‌توان کانال‌های بالاتری را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

قیمت دلار صرافی ملی امروز پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱

قیمت دلار در صرافی ملی رقم 27 هزار و 855 تومان و قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 28 هزار و 751 تومان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، امروز پنج شنبه 16 تیر 1401 قیمت دلار در صرافی ملی رقم 27 هزار و 855 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 27 هزار و 578 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 28 هزار و 751 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 28 هزار و 467 تومان قیمت خورده است. 

پیش بینی قیمت دلار بعد از تحریم های جدید آمریکا

عده ای از معامله گران تصور می کنند که تنش های بین ایران و غرب همچنان پایدار است و همین امر احتمالا موجب شود تا برخی از بازیگران ارزی امروز در موقعیت خرید قرار بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز،؛ قیمت دلار روز گذشته در بازار ارز تهران رنج بود. دیشب نرخ دلار در بازار پشت خطی رشد چشمگیری را ثبت نکرد.

دیشب شب پر خبری برای قیمت دلار بود. وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته اعلام کرد اسامی ۲ فرد، ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا (SDN) قرار گرفته‌اند.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ، شبکه‌ای از افراد و شرکت‌هایی را که از شرکت‌های صوری برای تسهیل انتقال و فروش نفت و محصولات پتروشیمی از شرکت‌های ایرانی به شرق آسیا استفاده کرده‌اند تحریم شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای گفت: بدون تعهد از جانب ایران برای بازگشت به برجام ما به استفاده از اختیارات خود برای تحریم صادرات محصولات انرژی ایران ادامه خواهیم داد.»

خبرگزاری فارس هم دیشب گزارش داد سازمان اطلاعات سپاه چند دیپلمات‌ را به اتهام «جاسوسی» بازداشت کرده است. بر اساس این گزارش، این دیپلمات‌ها از جمله معاون سفیر بریتانیادر حال «نمونه‌برداری از خاک ایران در منطقه ممنوعه» شناسایی شدند.

مجموع این اخبار باعث شده عده ای از معامله گران تصور کنند که تنش های بین ایران و غرب همچنان پایدار است و همین امر احتمالا موجب شود تا برخی از بازیگران ارزی امروز در موقعیت خرید قرار بگیرند.

با این حال عده ای دیگر از معامله گران باور دارند که بازارساز به شدت از افزایش قیمت دلار جلوگیری خواهد کرد و معتقدند باید با احتیاط نسبت به خرید اقدام کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها